Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Jumaat, 9 Oktober 2009

Ni la akibatnyer kalo cuai....

salam buat sahabat sekalian, entry kali nih tak tau nak letak tajuk apa...tp masih edisi raya lagi la...cuma kali nih pn hajah nak kongsi pengalaman pn hajah yg agak cuai dan boleh menyebabkan rumah kami dijilat api sekiranya lambat dalam 10 min....subhanallah...Allah gerakkan hati pn hajah dgn lalu di stall chicken rice shop...

2 hari lepas pn hajah ada buat sikit jamuan makan2 tuk jiran tetangga n rakan2 setugas...menu utama soto...biasala org jhr n menu tu paling mudah sekali nak disediakan...pn hajah xdela buat jamuan besar2an...tapi sekadar cukup tuk 2 3 family sahaja...maklumla pn hajah pn baru nak mula dlm bidang nih...hehe...org baru...n kebetulan jiran melayu hanya 2 3 buah rumah, yang lain sume bangsa lain...so jemput mana yg kenal je la...menu hidangan dlm kuantiti yg agak banyak jd adalah lebihnyer...maknanye hari keesokannya pn hajah x perlula masak menu lain..kenala habiskan menu soto bagi mengelakkan pembaziran...(selamat akak x yah masak...letih tuh)...

hari ketiga sup pn x habes lagi...kebetulan en hubby diserang demam selsema...selera mkn kurang...xdelah tukang yg menghabiskan...pagi2 sebelum bersiap menemankan en hubby ke klinik, pn hajah pn panaskan lagi sup dgn harapan senangla nanti tggal makan...nak dijadikan cerita pn hajah lupa sama sekali nak menjenguk dapur...maknanya sup masih terjerang di atas dapor dgn api yang agak besar...pn hajah da siap urusan di pejabat pos, masuk ke dalam mydin cari barang yang keperluan n lastly urusan perut plak...kami pergi ke medan selera di GF mydin..tetiba lalu dpn stall chicken rice shop...tersirap darah pn hajah teringat sup soto yang x tau pe da jadi kat atas dapor.
.
.
.
.
astaghfirullahalazim
.
.
.
yang terbayang kat kepala masa tu api da menjilat2 rumah pn hajah...en hubby dgn kepakaran dalam lesen F1 berjaya mengharung jammed tuk sampai rumah...syukur...tiada pape yang berlaku....sup memang da conform habes kering hangus....kalo lambat dalam 10 minits mmg x de reta benda kitowrang....so, moralnya buatla last check seluruh rumah sebelum nak kuar....(pic xdpt dipaparkan, coz x snap pun pic...muahahah)

1 ulasan:

  1. hish!bahaya betul tu kak...
    syukur tak jadi ape2...

    BalasPadam